Hämtar schema

Om Medborgarhuset Dorotea

Bemannade öppettider

Måndag
06:00 - 20:00
Tisdag
07:00 - 20:00
Onsdag
07:00 - 21:00
Torsdag
07:00 - 20:00
Fredag
07:00 - 21:00
Lördag
09:00 - 17:00
Söndag
Stängt

Sök

Om Medborgarhuset Dorotea

Objektsinformation

Övrigt INOMHUS
Övrigt (6st)

Bemannade öppettider

Måndag
06:00 - 20:00
Tisdag
07:00 - 20:00
Onsdag
07:00 - 21:00
Torsdag
07:00 - 20:00
Fredag
07:00 - 21:00
Lördag
09:00 - 17:00
Söndag
Stängt

Om Medborgarhuset Dorotea

Bemannade öppettider

Måndag
06:00 - 20:00
Tisdag
07:00 - 20:00
Onsdag
07:00 - 21:00
Torsdag
07:00 - 20:00
Fredag
07:00 - 21:00
Lördag
09:00 - 17:00
Söndag
Stängt

Aktiviteter på anläggningen

  • Morgonspinning

    Spinning är en av de mest effektiva gruppträningarna som finns, både när det gäller fettförbränning och förbättring av din kondition men samtidigt väldigt skonsamt för kroppen. Detta på grund av att det inte blir samma slitage på knäleder som vid till exempel löpning. Det är en träning som inte utsätter kroppen för plötsliga slag eller stötar utan låter kroppen arbeta efter sitt eget rörelsemönster. Förutom att träna kondition blir du starkare av spinning. När du cyklar använder du de stora muskelgrupperna i benen men även rygg och mage blir starkare då bålstabiliteten är viktigt vid spinning.

    Boka direkt

    2022-09-29 06:45 40min 5 Logga in
    2022-10-06 06:45 40min 7 Logga in
  • Yoga

    Yoga utövas för att minska stress, hålla kroppen smidig och för att öka sitt välbefinnande. Vi är gjorda för att röra på oss, men vi behöver också vila och återhämtning för att fungera och yogan kombinerar dessa delar! Yoga kan vara ett sätt att förena kropp och sinne, att vara här och nu, det kan hjälpa dig varva ned, hitta ett lugn och sträcka ut! Global Yoga är en yogaform som är anpassad till 2000-talets människa, där fysiska utmaningar varvas med mentala intentioner. Tekniker från både öst och väst blandas i yogaklassen. Ta gärna med din egen matta!

    Boka direkt

    2022-09-29 18:30 60min 5 Logga in
    2022-10-06 18:30 60min 11 Logga in
  • Vattengympa

    Vattengympa, aquapass, vattenträning, aquapower är olika namn på samma typ av gruppträning. Detta är passet för hela kroppen som ger styrka, stabilitet och kondition. Det är en skonsam träningsform eftersom vattnet först och främst tar bort 90% av din vikt vilket gör att det blir en mindre belastning på muskler och leder. Vattenträning gör dig både starkare och ger dig en bättre kondition. Genom vattnets hydrostatiska tryck på kroppen ökar din hjärtvolym och du får en oförändrad eller lätt sänkt hjärtfrekvens. Det betyder att du kan ha en högre arbetsbelastning med en lägre puls. Övningarna går alltid att anpassa efter hur hårt du vill träna. Antingen så jobbar du på den grunda delen eller använder flytbälte och befinner dig på den djupa delen. Med eller utan redskap så som hantlar och "nudlar" kan du ytterligare välja att köra lite tuffare! Välkommen till en rolig träning i vattnet som ofta framkallar skratt som inte bara din kropp mår bra av utan även själen!

    Boka direkt

    2022-10-03 16:15 50min 22 Logga in
  • Spinning

    Spinning är en av de mest effektiva gruppträningarna som finns, både när det gäller fettförbränning och förbättring av din kondition men samtidigt väldigt skonsamt för kroppen. Detta på grund av att det inte blir samma slitage på knäleder som vid till exempel löpning. Det är en träning som inte utsätter kroppen för plötsliga slag eller stötar utan låter kroppen arbeta efter sitt eget rörelsemönster. Förutom att träna kondition blir du starkare av spinning. När du cyklar använder du de stora muskelgrupperna i benen men även rygg och mage blir starkare då bålstabiliteten är viktigt vid spinning.

    Boka direkt

    2022-10-03 17:30 60min 1 Logga in
  • Seniorträning

    Träning för dig som är över 60 år. På ett säkert, enkelt och effektivt sätt tränar du kondition, balans, rörlighet och styrka. Ingen åldersgrupp har så stor nytta av fysisk aktivitet som äldre. Största orsaken till åldersrelaterad ohälsa är muskelförlust (sarkopeni), det leder till minskad styrka och långsammare muskelkontraktioner eftersom det är främst de snabba muskelcellerna som försvinner. Men den goda nyheten är att åldrandet kan bromsas, om musklerna och skelettet regelbundet belastas mer än vad de är vana vid. Starka och snabba muskler är dessutom en god investering för hjärt- och kärlhälsan, insulinkänslighet, långsiktig blodsockerkontroll, benskörhet, alzheimers och depression.

    Boka direkt

    2022-10-04 09:30 60min 14 Logga in
  • Skivstång

    Välkommen till vår förkoreograferade skivstångsklass där du tränar kroppens stora muskelgrupper med fria vikter. Bland annat körs klassiska styrkeövningar som knäböj, marklyft, rodd, utfall och bicepscurl. Oavsett om du är erfaren eller nybörjare så guidas du genom övningarna av ledaren och bestämmer själv belastning. För att begränsa smittspridning, medtag handskar.

    Boka direkt

    2022-10-04 16:30 60min 0 Logga in
  • Lunchspinning

    Spinning är en av de mest effektiva gruppträningarna som finns, både när det gäller fettförbränning och förbättring av din kondition men samtidigt väldigt skonsamt för kroppen. Detta på grund av att det inte blir samma slitage på knäleder som vid till exempel löpning. Det är en träning som inte utsätter kroppen för plötsliga slag eller stötar utan låter kroppen arbeta efter sitt eget rörelsemönster. Förutom att träna kondition blir du starkare av spinning. När du cyklar använder du de stora muskelgrupperna i benen men även rygg och mage blir starkare då bålstabiliteten är viktigt vid spinning.

    Boka direkt

    2022-10-05 12:10 40min 8 Logga in
  • Vattenträning

    Vattengympa, aquapass, vattenträning, aquapower är olika namn på samma typ av gruppträning. Detta är passet för hela kroppen som ger styrka, stabilitet och kondition. Det är en skonsam träningsform eftersom vattnet först och främst tar bort 90% av din vikt vilket gör att det blir en mindre belastning på muskler och leder. Vattenträning gör dig både starkare och ger dig en bättre kondition. Genom vattnets hydrostatiska tryck på kroppen ökar din hjärtvolym och du får en oförändrad eller lätt sänkt hjärtfrekvens. Det betyder att du kan ha en högre arbetsbelastning med en lägre puls. Övningarna går alltid att anpassa efter hur hårt du vill träna. Antingen så jobbar du på den grunda delen eller använder flytbälte och befinner dig på den djupa delen. Med eller utan redskap så som hantlar och "nudlar" kan du ytterligare välja att köra lite tuffare! Välkommen till en rolig träning i vattnet som ofta framkallar skratt som inte bara din kropp mår bra av utan även själen!

    Boka direkt

    2022-10-05 15:00 45min 18 Logga in
  • HIIT

    Högintensiv träning som tränas i olika tidsintervaller med inslag av både kondition och styrka. Övningarna som används är intensiva men lätta att förstå och du väljer vikter och intensitet själv. På så vis kan du ge 100 procent och hålla ditt egna träningstempo. Det här passet tar hela din kropp i anspråk och tar dig till helt nya höjder. Du kommer inte ångra det!

    Boka direkt

    2022-10-05 17:45 40min 2 Logga in

Om Medborgarhuset Dorotea

Bemannade öppettider

Måndag
06:00 - 20:00
Tisdag
07:00 - 20:00
Onsdag
07:00 - 21:00
Torsdag
07:00 - 20:00
Fredag
07:00 - 21:00
Lördag
09:00 - 17:00
Söndag
Stängt

Om Medborgarhuset Dorotea

Bemannade öppettider

Måndag
06:00 - 20:00
Tisdag
07:00 - 20:00
Onsdag
07:00 - 21:00
Torsdag
07:00 - 20:00
Fredag
07:00 - 21:00
Lördag
09:00 - 17:00
Söndag
Stängt

Ärende

  • Logga in

    Bokningsförfrågan

    • Period: 01 februari 2022 - 31 december 2022

    Här kan du skicka in en bokningsförfrågan på någon av våra lokaler.

    Sista ansökningsdatum: 2022-12-31

Om Medborgarhuset Dorotea

Bemannade öppettider

Måndag
06:00 - 20:00
Tisdag
07:00 - 20:00
Onsdag
07:00 - 21:00
Torsdag
07:00 - 20:00
Fredag
07:00 - 21:00
Lördag
09:00 - 17:00
Söndag
Stängt