I detta formulär ansöker er förening om Investerings- och hållbarhetsutvecklingsbidrag.
Viktig information kring detta bidrag:
Bidraget grundar sig på principen att kommunen står för 1/3 av den totala kostnaden som
ni angett i er ansökan. Utöver detta så sker fördelningen utifrån årets budget för
Investerings- och hållbarhetsutvecklingsbidrag
samt hur många som söker.
För att det beviljade beloppet skall utbetalas i sin helhet innebär det att ni som föreningen
skall redovisa fakturor och kvitton till den totalkostnad ni har angivit i er ansökan.
Kommer redovisningen inte upp till den totala kostnaden så blir bidraget 1/3 av det som
redovisas.
För att bli en bidragsberättigad förening ber vi er i samband med denna
ansökan att på er förenings-sida i tjänsten göra följande:
- Lägga in korrekta uppgifter för utbetalning av bidrag, Bg-Pg ( bankkonto godtas endast ifall banken kan styrka att det är ett föreningskonto, bifogas i sådant fall)
- Ladda upp senaste årsmötesprotokoll, verksamhetsberättelse
med resultat och balansräkning samt revisionsberättelse
Klicka på länken här nedanför för att se en instruktionsfilm kring hur du lägger till uppgifter på Föreningens sida:
https://e-srv.infocaption.com/_6f2fa424a49c6ca6.guide